Los que vengan de largo como quien suscribe, sabrá que es la cara "b". Para los que no, que hayan crecido ya con los CD les diré que hace ya bastantes años, no había ni compact, ni Ipod, ni teléfonos inteligentes, ni nada de nada, tan solo y era mucho en aquel entonces, teníamos el vinilo y las casettes para escuchar música.
Cei ce deja avem niste ani...ca si cel ce scrie, sigur ca intelege se este fata "b". Pentru ce ce nu ,cei care au crescut cu CD-uri le-as spune ca acum cativa(multi)ani, nu exitau CD-uri, nici Ipod, nici telefoane inteligente,mai nimic, numai-si era foarte mult pentru cel ce avea-aveam discuri de vinil si casete pentru a asculta muzica.
Y en estos medios desfasados, la música estaba impresa en dos caras, la a y la b. Me centraré con los antiguos singles que lanzaban al mercado las discográficas como avanzadilla del LP, en el que, normalmente, había una canción por cada cara, en la "a" se añadía la canción más pegadiza, o la que daba luego el título al LP, o la mejor a gusto del autor y/o productor, mientras que en la "b" se incluía otra canción,también del LP de menor entidad. No obstante, algunas veces la de la cara "b" resultaba más exitosa que la de la "a".
Si in aceste medii invechite, muzica era inregistrata pe doua parti,"a" si "b".Ma centrez in vechile single-uri ce lansau pe piata casele de discuri ca un avans al LP-ului care, in mod normal, avea o melodie pe fiecare parte. Pe partea "a" gaseai melodia mai cunoscuta sau cea care dadea numele LP-ului sau depinde de cum dorea autorul , in timp ce pe partea "b" mai era o melodie ce era mai putin cunoscuta. Uneori partea "b" reusea sa aiba mai mult succes decat "a"
En fín, ¿que tendrá que ver este rollo de antaño con el mundo de la moda?, mi actual ocupación, pues nada, y para lo que quiero contar todo.
In sfarsit....ce legatura poate avea tot ceea ce va povestesc cu lumea modei?, actuala mea ocupatie, nimic, si atunci pentru ce vreau sa va povestesc toata astea ...
In sfarsit....ce legatura poate avea tot ceea ce va povestesc cu lumea modei?, actuala mea ocupatie, nimic, si atunci pentru ce vreau sa va povestesc toata astea ...
Dada mi vocación y formación en ciencias económicas, acostumbro a leer prensa, libros y documentos de esa índole, y ahora también que estén relacionados con el mundo de la moda, mi actual ocupación como acabo de indicar, y leyendo el otro día un artículo de un conocido técnico y profesor de temas relacionados con la producción, en una prestigiosa revista del sector, en el que describía y ensalzaba las bondades del fast fashion, llevado a su máximo esplendor por el grupo español INDITEX, y secundado ya por el resto de grandes del mundo de la moda.
Datorita vocatiei si formarii mele in stiintele economice, obisnuiesc sa citesc periodice,carti si documente de aceasata caracteristica, si acum de asemenea cele ce sunt relationate cu lumea modei, actuala mea ocupatie asa cum inainte am precizat. Citind zilele trecute un articol scris de un cunoscut tehnic si profesor in teme relationate cu productia,intr-o cunoscuta revista din acest sector, in care descrie si resalta partile bune ale fast fashion-ului, adus la maxima splendoare datorita grup-ului INDITEX, si secundat de restul de uriasi din lumea modei.
No es hora ni lugar de describir ni analizar tal sistema, derivado del just-in-time, que casualidades de la vida, fue otro español, López de Arriourtua ( por superlópez se le conocía coloquialmente allá por los años 80 y 90), quien mostró ser mejor que nadie para llevarlo a la práctica, y que seguramente muchos recordarán porque dio origen a disputas y pleitos internacionales, tras fichar por el grupo alemán Volskwagen procedente del americano General Motors.
Nu este nici ora nici momentul pentru a analiza acest sistem derivat din just-in-time,care din intamplare, a fost un alt spaniol,Lopez de Arriourtua( in anii 80-90 era cunoscut precum superlópez) cel care l-a pus in practica cel mai bine, si de care multi ne aducem aminte deoarece a fost cel care a originat razboiul intre doua mari puteri:Volskwagen si Generals Motors.
Pues bien, también el fast fashion tiene una cara "b", eso sí de peor calidad, y atentos pues, el éxito de estos mastodontes de la moda a gran escala, conlleva lo siguiente:
De asemenea fast-fashion-ul are o parte "a" si una"b", aceasta din urma de calitate foarte joasa , si fiti atenti, succesul acestor uriasi ai modei la o mare escala, atrag urmatoarele:
1. Poate garanta cineva ca nu se exploateaza persoane,inclus copii,in tari precum Banglades, China,Vietnam,etc ? Aduceti-va aminte de o prabusire in Banglades acum cativa ani unde au murit foarte multi muncitori.
2. Cate haine "schimba" eticheta in Europa pentru a pastra aparentele dar care nu se fabrica aici? Eu stiu: sute de mii sau chiar milioane.
3.Daca vorbim de productia in tari apropiate , vorbim de productii mici, repetitii de la principale. In aceste cazuri se fabrica in ateliere mai mici ce pot respecta preturile impuse pentru a putea supravietui, lucrand non-stop pentru a putea termina la ordin.Si cum se ajunge a lucra la aceste preturi?Foarte usor:lucrand multe ore in tari cu mana de lucru mai ieftina si in tarile unde mana de lucru e scumpa(ex. Spania) companiile care au contracte cu cele mari ,la randul lor subcontrateaza firme mai putin legale( firme ce nu au tot personalul declarat , fac parte din economia la negru,etc) pentru a putea lucra la preturile cerute.Acest lucru nu este permis dar cum nu vedem .....
Urmare a acestor fapte, este suficient sa vizitam centrele comerciale unde sunt expuse pentru vanzare toate aceste haine, si aproape toate au cate unul ,doua sau mai multe defecte daca le privim cu un ochi critic, dar in favoarea lor preturile sunt atat de accesibile incat le cumparam deoarece balanta calitate pret este in favoarea noastra si defectele din fabrica numai conteaza.
Astazi este duminica,15 noiembrie, de dimineata era soare si acuma este frig si ploua in Arad,si deocamdata nu putem asimila tot ce s-a petrecut vineri in Paris si chiar daca vor trece multi ani nici nu voi accepta si nici nu voi uita , cum nu voi uita de asemenea cele petrecute in Spania pe 11 martie 2004. Arturo Perez Reverte in toate retelele sociale avertizeaza ca sunt inclusi intr-un razboi sfant. Spre sa nu aiba dreptate
1.- ¿Alguien puede garantizar que no haya explotación de personas en países como Bangladesh, China, Vietnam, etc e incluso de niños? Recuerden aquel derrumbamiento en Bangladesh de hace unos años en el que murieron muchos trabajadores.
2.- ¿Cuantas prendas se re-etiquetan en Europa para guardar las apariencias pero que se confeccionan en estos países? Yo lo sé: cientos de miles y porque no algún millón que otro.
3.- Y si hablamos de la producción en países cercanos de las segundas y ulteriores producciones ya cortas dentro de cada campaña para evitar los excedentes. En estos casos se efectúan en plantas más modestas, que tienen que acatar los precios impuestos para subsistir, y trabajando en jornadas interminables para terminar a la voz de ya.
¿Y como se consigue trabajar con esos precios?, pues sencillo, trabajando muchas horas en países con los costes más bajos, y en los que tienen los costes más altos, caso de España entre otros, las empresas contratantes con los grandes, a su vez subcontratan con otras empresas irregulares, bien porque forman parte de la economía sumergida o bien por porque no tienen a toda la plantilla en regla, para poder llegar a los precios impuestos. Esta práctica no está permitida pero con mirar hacia otro lado basta.
Y como consecuencia de ello, basta con visitar los centro comerciales donde están expuestas para la venta todas estas prendas, y casi todas tienen uno, varios o muchos defectos, pero he de decir a su favor que los PVP de hoy en día están tan, tan, tan ajustados que puede merecer la pena y de hecho lo merece llevarte a tu casa prendas con fallos de producción.
Estamos a domingo 15 de noviembre, hacía sol esta mañana y ahora frío y llueve en Arad, y aún no hemos podido asimilar los sucesos del pasado viernes en París, y aunque pasen muchos años no voy a poder aceptarlo ni olvidarlo, al igual que los ocurridos en España el 11 de marzo de 2004. Arturo Pérez Reverte en las redes sociales está advirtiendo que estamos inmersos en una guerra santa. Espero que no lleve razón.
Como en los bares, que en cuya trastienda se dedican a rellenar las botellas de marca.
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